bestuur en organisatie / Partnerbijdrage

Hoe digitalisering en werkgeluk elkaar versterken

Hoe digitalisering en werkgeluk elkaar versterken. Dat werkgeluk wordt bekeken vanuit de beleving van de ambtenaar, is voor iedereen vanzelfsprekend. Bij digitalisering lijkt de focus vooral op de klant te liggen

03 juli 2017

Digitalisering en werkgeluk hebben iets gemeen. Beide kunnen een positieve klantbeleving en efficiency in processen bewerkstelligen. Dat werkgeluk wordt bekeken vanuit de beleving van de ambtenaar, is voor iedereen vanzelfsprekend. Bij digitalisering lijkt de focus vooral op de klant te liggen.

Mireille Koomen, senior onderzoeker bij I&O Research, vatte de uitkomst van het onderzoek welke I&O Research in opdracht van het Binnenlands Bestuur heeft uitgevoerd naar (werk)geluk onder ambtenaren en niet ambtenaren in een artikel in InGovernment, juni 2017, samen. Het artikel beschrijft in hoeverre digitalisering en werkgeluk elkaar kunnen versterken om zo optimaal bij te dragen aan een positieve klantbeleving.

Klik hier voor het lezen van het artikel.

Door Mireille Koomen, senior onderzoeker bij I&O Research


Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Mireille via 06 304 167 16
 

Plaats als eerste een reactie

U moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.