Zelfvertrouwen werknemer niet geschaad door recessie
Nederlandse werknemers blijken opvallend veerkrachtig om te gaan met de recessie, waarbij bijna de helft zichzelf omschrijft als ‘heel loyaal’ aan hun eigen werkgever. Dit is een van de belangrijkste conclusies uit recent onderzoek van Kelly Services, marktleider in workforce solutions.
Volgens het onderzoek, uitgevoerd tussen oktober 2009 en januari 2010, vindt 47% dat ze ’heel loyaal’ zijn aan hun huidige werkgever. Dit is één van de hoogste percentages in Europa.
Positieve moraal
Werknemers die loyaler zijn naar hun werkgevers, zeggen dat dit voortkomt uit een positieve bedrijfsmoraal, positief management en actieve communicatie van senior management. Degene die minder loyaal zijn, zeggen dat dit met name te wijten is aan slecht management en slechte communicatie.
Onderzoek
De resultaten zijn onderdeel van de Kelly Global Workforce Index, een doorlopend internationaal onderzoek met reacties van zo’n 134.000 respondenten uit de hele wereld, waaronder Nederland en andere landen in Europa, Noord Amerika en Azië.
Eerlijk communiceren
Kelly Services´ Bas Jongen, OPS Manager PT Benelux zegt:'Werkgevers die eerlijk hebben gecommuniceerd met hun personeel over de moeilijke economische omstandigheden en geprobeerd hebben goed voor hen te zorgen, hebben ervoor gezorgd dat er een sterker vertrouwen is in de organisatie. Deze verhoogde werknemersbetrokkenheid resulteert waarschijnlijk in een concurrentievoordeel bij herstel van de economie, met een toegewijd en doelgericht personeelsbestand'.
Plaats als eerste een reactie
U moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.