Advertentie

Winschoten registreert klachten via Google Maps

Klachten over de openbare ruimte doorgeven via Google Maps. Het kan tegenwoordig in Winschoten. De gemeente heeft in haar digitale loket een functie ingebouwd waar inwoners scheefliggende stoeptegels en rammelende lantaarpalen op een satellietkaart kunnen markeren.

31 januari 2008

In een begeleidend tekstblokje kan de inzender doorgeven wat het probleem precies is. ‘Het mooie hiervan is dat een klacht die je inklopt, meteen bij de juiste coördinator belandt. Burgers hoeven niet te bellen en op zoek naar de juiste persoon’, zegt gemeentelijk woordvoerster Jansje Albers. Melders krijgen per omgaande bericht wanneer de klacht zal zijn verholpen, en nogmaals als dat ook echt is gebeurd.

 

Lopende meldingen, ook van anderen, kunnen via het systeem worden gevolgd. ‘En dat scheelt weer een hoop telefoontjes als er bijvoorbeeld een boom is omgewaaid. Mensen zien dat de klacht al is doorgegeven’, aldus Albers.

 

‘Tegels verzakt door werkzaamheden van KPN en als het regent blijft er een grote plas water op het trottoir staan’, viel er eerder deze week te lezen bij een tekstballonnetje op de hoek Dennenweg/Sleedoornweg. Aan de Watertorenstraat is een ‘slecht parkeerterrein bij zwembad’, heeft een Winschotenaar doorgegeven, en op de Kloosterlaan heeft een melder er even de tijd voor genomen: ‘Ik ben niet tevreden over de toestand van de straat. Er is geen voetpad, onvoldoende straatverlichting, kapotgereden bermen en inrit, slechte regenwaterafvoer, te veel verkeersaanbod in relatie tot capaciteit straat (te smal), gevaarlijk voor de vele wandelaars en fietsers. Is het mogelijk dat hier eens naar gekeken wordt en dat dit met ons besproken wordt? Alvast bedankt’, is er te lezen.

 

Plaats als eerste een reactie

U moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.

Advertentie