Vier steden in eindstrijd Citymarketing Trofee
Amsterdam, Den Haag, Dordrecht en Eindhoven strijden om de trofee op 10 juni
Amsterdam, Den Haag, Dordrecht en Eindhoven zijn genomineerd voor de vijfde editie van de Nationale Citymarketing Trofee. In de categorie kleine gemeenten strijden Gouda, Leeuwarden en Zandvoort om de trofee.
Kernwaarden
De afgelopen weken schreven burgemeesters en citymarketeers gemeente in voor de titel ‘Beste citymarketing-gemeente’. De inschrijvingen werden beoordeeld door een vakjury en enkele andere experts. Die keken naar aspecten als de aanwezigheid van doelstellingen en kernwaarden, beleid en beleidsstukken op dit terrein, onderzoek naar effecten en resultaten van citymarketing en de wijze van organisatie. Op basis daarvan werden tot een zevental nominaties gekomen.
Vernieuwing
Om de prijs in de wacht te slepen moeten de genomineerde gemeenten gedetailleerde documentatie en een motivering aanleveren. Ook moeten ze zich tijdens het Nationaal Congres Citymarketing op 10 juni in Den Haag presenteren. Bij de uiteindelijke beoordeling worden zaken als beleidsmatige aanpak, organisatie, mediaprofilering, monitoring en aantoonbare effecten van citymarketing meegewogen. Ook wordt dit jaar nadrukkelijk gekeken naar vernieuwing en bijdrage aan het vakgebied.
Groningen
Vorig jaar waren Den Haag en Eindhoven ook genomineerd. Maar toen ging de stad Groningen er met de trofee vandoor. De jury roemde het ‘consistent citymarketingbeleid dat los staat van de waan van de dag’ en de inzet van social media. De prijs voor gemeenten met minder dan 100 duizend inwoners ging toen naar Veenendaal doordat het in elke sector het citymarketingbeleid probeert door te voeren.
Plaats als eerste een reactie
U moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.