Advertentie
financiën / Nieuws

Eindhoven koopt Dutch Design Week voor 1,9 miljoen

Met de aankoop van het merk Dutch Design Week redt de gemeente deze organisatie opnieuw van de ondergang.

25 maart 2014

De gemeente Eindhoven koopt het merk van de Dutch Design Week voor 1,9 miljoen euro. De gemeenteraad heeft dat dinsdagmiddag besloten in de laatste raadsvergadering in de oude samenstelling. De oppositie stemde tegen.

Tweede keer
Door de deal wordt de organisatie van de Dutch Design Week voor de tweede keer binnen een jaar van een faillissement gered. Een faillissement zou de gemeente ook meer dan 1 miljoen euro kosten. De raad bepaalde dinsdag wel dat de organisatie van het evenement vanaf 2016 moet gaan betalen voor het gebruik van het merk.

Weg omhoog
Directeur Martijn Paulen van de Dutch Design Week vertelde dinsdag dat de tijdelijke oplossing van vorig jaar is omgezet in een definitieve oplossing. ,,De weg omhoog is ingeslagen'', reageerde hij. De Dutch Design Week is met 250.000 bezoekers uitgegroeid tot het grootste designevenement in Noord-Europa. Het jaarlijkse hoogtepunt is de uitreiking van de Dutch Design Awards.

Plaats als eerste een reactie

U moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.

Advertentie