Advertentie

Raad zegt ‘nee’ tegen Deventer glossy

Burgemeester Andries Heidema van Deventer vond het een goed idee, maar de gemeenteraad niet: een nieuw magazine om de inwoners van Deventer te informeren over hun stad. Het had zelfs al een naam, ‘In Deventer’, en moest 45 duizend euro kosten. ‘Met verhalen, veel foto’s maar niet te glossy’, had de burgemeester ter verdediging gezegd.

10 januari 2008

Een meerderheid van de raad vond het echter weggegooid geld. GroenLinks-fractievoorzitter Carlo Verhaar: ‘Het magazine moest het debat in de stad aanjagen. Dat doe je niet met een tijdschrift dat mede wordt gemaakt door de Stichting Stadsmarketing, dus ook door bedrijven. Als er gediscussieerd moet worden, kun je dat beter doen via de wijkkranten. Dan kun je gericht communiceren. Of het magazine nu wel of niet gelikt zou worden, een tijdschrift is iets anders dan een brief of een wijkkrant. De drempel daarvoor is veel lager. Ik maak zelf reclamecampagnes en heb wel zicht op wat wel en wat niet werkt.’

 

De gemeente wil zijn website inzetten om de communicatie te verbeteren, maar dan moet eerst de site zelf op de schop, vindt Verhaar. ‘Deventer stond bij een recent kwaliteitsonderzoek van websites geloof ik op de 170ste plaats. Vooral de actualiteit laat ernstig te wensen over. Er staat nog steeds op dat we een bedrijventerrein gaan bouwen terwijl dat twee jaar geleden door de Raad van State is afgeschoten.’

 

Het gemeentebestuur wil videofilmpjes op zijn website zetten, meer ruimte aan ‘nieuws en debat’ geven en radiospotjes maken voor DeventerFM. Deze mix voor ‘laaggeletterden’ viel wel in goede aarde bij de gemeenteraad.

 

Plaats als eerste een reactie

U moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.

Advertentie