bestuur en organisatie / Partnerbijdrage

Webinar: Green Friday in de praktijk

Werken consuminderen-campagnes? Wat was de Amsterdamse ervaring?

consuminderen campagne in de metro
Beeld: Gemeente Amsterdam

De milieuimpact van de gemiddelde Nederlander is groot. Er zijn 3,6 aardes nodig om aan ons consumptiepatroon te voldoen. En die zijn er niet. Daarnaast hebben we een circulaire doelstelling, Nederland circulair in 2050. Gemeente Amsterdam lanceerde in november 2024 de Green Friday check, als tegengeluid tegen het koopfestijn Black Friday. Was deze campagne succesvol, hoe reageerden bewoners en wat is het vervolg? In een uur praten we je bij over de inzichten van deze campagne, het geplande vervolg en hoe het BSR-model (welke leefstijl heb jij) en het meest recente gedragsonderzoek invloed heeft op de nieuwe campagne in 2025.

Onderwerp Kennis delen over Green Friday Check en gedragsonderzoek en kansen voor samenwerking verkennen
Datum

donderdag 27 maart: 13.00-14.00 uur

Locatie

Online, in Teams

Inhoud webinar

  • Inzichten van de Green Friday campagne 2024 in gemeente Amsterdam
  • Gedragsonderzoek O&S, meest recente inzichten mede op basis van BSR-model (leefstijlvinder)
  • Mogelijke samenwerkingen of inzet van meer campagnes door heel Nederland, welke behoeftes zijn er.

Voor wie ?

Het webinar is bedoeld: voor beleids- of communicatieadviseurs op het gebied van afvalpreventie, gedragsverandering of circulaire economie.

Aanmelden

Wil je meedoen aan dit webinar? Stuur ons dan een bericht onder vermelding van: webinar Green Friday. Hierna ontvang je dan een agenda-invite voor deelname.

Plaats als eerste een reactie

U moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.