Advertentie
sociaal / Column

'ICT maakt echt het verschil'

Patrick Gerrits is 27 jaar. In 2010 koos hij voor SVB. Het grensverleggende ICT-project vroeg om zijn specifieke Oracle-expertise. Inmiddels werkt bij binnen het Oracle Competence Center met collega’s aan de veranderingen bij de SVB

09 mei 2012

De ambitie van de SVB is excellente dienstverlening. Callcenters zijn afgeschaft en de grens tussen back en front office is ook weg: je krijgt meteen één medewerker aan de lijn die je van A tot Z helpt, of het nou om de AOW-pensioen, de Kinderbijslag of een van de dertien andere wetten gaat.

Mooi natuurlijk. Maar dat betekende nogal wat voor de twintig jaar oude ICT. Nu brengen we alle automatiseringszaken onder in het multiregelingensysteem. Eén groots Oracle-landschap dat uniek is in de wereld. Een immens vernieuwingstraject waarin Siebel, E-Business Suite en Fusion de hoofdrol spelen.

Binnen het Oracle Competence Center van de SVB zijn we alleen maar bezig met Oracle-producten. Zitten we nog op het juiste pad? Hebben we nog de juiste versies? Het pure ICT-verhaal. Maar ook de onderhandelingen over licenties en contracten vormen een belangrijk deel van de uitdaging. Net als de advisering, bijvoorbeeld aan aan de directie ICT diensten. Niet alleen burgers hebben profijt van deze ontwikkelingen, ook onze ketenpartners. We kunnen de belofte van een netwerkorganisatie waarmaken. We wisselen steeds beter en gemakkelijker gegevens uit, leveren diensten aan gemeenten als het gaat om de back office. Inderdaad, een win-winsituatie. Allemaal in het kader van: hoe maken we dit ‘bedrijf’ beter, sneller en efficiënter? Zodat de toch al hoge waardering van de burger alleen nog maar hoger wordt. ICT maakt daarin het verschil. Kijk voor meer informatie op www.werkenbijdesvb.nl

Patrick Gerrits

Plaats als eerste een reactie

U moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.

Advertentie