5 vragen over de communicatietoolkit Starterslening
5 vragen over de communicatietoolkit Starterslening.
Om de bekendheid van de Starterslening in te vergroten, kunnen gemeenten en provincies vanaf nu de communicatietoolkit Starterslening inzetten. Hoe dat werkt? Vijf vragen aan relatiemanager Janneke Broers.
Wat is een communicatietoolkit?
“In de toolkit zit alles wat je als gemeente of provincie nodig hebt om de Starterslening te promoten. Van oriënteren tot aanvragen: voor iedere fase waarin de starter zich bevindt hebben we middelen gemaakt die je kunt inzetten om starters te helpen hun eerste huis te kopen.”
Hoe ziet de toolkit eruit?
“De toolkit bestaat uit een basispakket, plus- en premiumpakket. Ieder pakket is met zorg samengesteld en bevat middelen die aansluiten bij verschillende klantcontactmomenten. In het basispakket zitten algemene communicatiemiddelen die je zonder kosten kunt gebruiken en direct zijn te downloaden op Mijn SVn. Het plus- en premiumpakket maken we op maat, hier zijn wel kosten aan verbonden.”
Waarom maakt SVn de toolkits?
“We willen gemeenten en provincies helpen om onze producten onder de aandacht te brengen. Tot nu toe deden overheden dat vooral zelf. We kregen echter vaak de vraag of we niet kunnen helpen met de communicatie rond onze leningen. Daarom hebben we deze pakketten gemaakt. Met de communicatietoolkit bieden we een compleet pallet aan middelen die voldoen aan de AFM-richtlijnen. Gemeenten en provincies kunnen meteen aan de slag.”
Welke toolkits zijn op dit moment beschikbaar?
“We hebben nu een toolkit voor de Starterslening en een toolkit voor de Toekomstbestendig Wonen Lening Gelderland. Gelderse gemeenten kunnen hier gebruik van maken om hun woningeigenaren te stimuleren hun huis duurzaam en toekomstbestendig te maken.”
Waar zijn de toolkits te vinden?
“Op Mijn SVn staat meer informatie over de toolkits. Of neem contact op met je relatiemanager.”
Plaats als eerste een reactie
U moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.