Advertentie
ruimte en milieu / Nieuws

‘Prijs’ blijkt ludieke actie

Een ludieke actie van Club 2015 is de gemeente Koggenland in het verkeerde keelgat geschoten. ‘Ongewenst en ongepast’, noemde burgemeester Leoni Sipkes het.

23 september 2010

Millenniumdoelen
Club 2015 is een initiatief van een aantal Koggenlanders, waaronder voormalig lid van het burgerparticipatieproject Derde Kamer, André Blank, om de dorpsgenoten bewust te laten worden van de Millenniumdoelen. Deze week vindt een Millenniumdoelentop plaats in New York. Voor Club 2015 de uitgelezen kans om met een actie te komen.

Prikkelen
‘Je probeert weleens iets om de gemeente te prikkelen’, aldus Blank. In een lokale krant, de Kogge Express verscheen een advertorial van de club waarin het leek alsof de gemeente Koggeland een duurzaamheidsprijs had gewonnen. Ook op de website is de advertentie nog te vinden.

Aandacht
Het begin van de advertentie luidt: ‘Koggenland heeft de Duurzaamheidsprijs 2010 gewonnen. De jury roemde het ‘brede en creatieve palet’ aan initiatieven waarmee de Koggenlanders bijdragen aan een duurzame wereld.’ Op de website echter is te lezen dat het gaat om een toekomstdroom, iets dat uit de advertentie in de krant niet geheel duidelijk werd. Hierop kwam aandacht van de Kamer van Koophandel en de gemeente, die niet doorhadden dat het niet om een echte prijs ging.

Nieuwe kansen
Inmiddels heeft Blank zijn excuses aangeboden aan wethouder Wijnker en is de onenigheid tussen de gemeente en de club opgelost. Het heeft zelfs tot nieuwe kansen geleid: de samenwerking tussen gemeente en Club 2015 wordt weer intensiever.

Plaats als eerste een reactie

U moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.

Advertentie