Advertentie
carrière / Nieuws

Facebook-en als baan

In de Verenigde Staten is het zover. Bedrijven vinden sociale media als Twitter en Facebook zo belangrijk dat ze naarstig zoeken naar kandidaten voor de functie van Chief Social Media Officer. Wat zeggen gebruikers van Twitter en Facebook over je bedrijf? Hoe kun je de discussie sturen? Het zijn vragen die grote bedrijven die afhankelijk zijn van klantentrouw, niet meer kunnen negeren.

19 juli 2010

Media-beleid

De combinatie van pr-beleid, marketing en klantondersteuning vraagt om het actief volgen van consumenten op internet. In de VS gaat dat al zover dat bedrijven op zoek zijn mensen die op directeursniveau het sociale media-beleid aansturen, bericht Business Week.

 

Affiniteit met sociale media

Onder meer YouTube, Petco (huisdierassecoires), Citigroup (financiële diensten), Electronic Arts (games) en Panasonic (consumentenelektronica) hielden de afgelopen maanden wervingscampagnes voor bedrijfsfuncties gericht op sociale media. Uitgebreide werkervaring is niet altijd nodig, affiniteit met sociale media des te meer.

 

Communicatiespecialisten

Voor directeuren die op strategisch het beleid ten aanzien van sociale media uitzetten, liggen salarissen tot 120 duizend dollar (92 duizend euro) klaar, aldus Jim Durbin van socialmediahheadhunter.com, tegenover Business Week.  Reguliere communicatiespecialisten die voor bedrijven sociale media in de gaten houden kunnen 60 duizend tot 80 duizend dollar per jaar verdienen.

 

Bedijfsimago

Sociale media worden overigens niet alleen ingezet om het bedrijfsimago te bewaken, maar ook voor actieve bedrijfsvoering. Uit recent onderzoek blijkt dat liefst 48 procent van de bedrijven in Nederland sociale media succesvol in zet om bedrijfsdeals tot stand te brengen. Alleen India, Mexico en Spanje ligt dat percentage nog iets hoger. (Bron: z24)

Plaats als eerste een reactie

U moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.

Advertentie