Advertentie
carrière / Nieuws

Broodje kaas blijft favoriet

In vergelijking met nabijgelegen landen België, Frankrijk en Groot-Brittannië besteden wij in Nederland gemiddeld minder geld aan onze lunch. Dit is gebleken uit een onderzoek dat in opdracht van Koninklijke Horeca Nederland is uitgevoerd, zo schrijft Elsevier. Het bedrag dat de Nederlandse lunchconsument uitgeeft per bezoek ligt tussen de 5 en 10 euro. Per maand lunchen de Nederlanders gemiddeld 4.91 keer per maand buiten de deur.

14 juli 2010

Lunch 2.0
Een groep werknemers in Silicon Valley, de Verenigde Staten, is begonnen aan een reeks van gratis lunches bij concurrerende bedrijven. Zo kunnen nieuwe ideeën worden opgedaan. Lunch 2.0 is nu ook naar Nederland overgewaaid. Een regelmatige reeks van lunches wordt op locatie bij technologie en media bedrijven die inspirerende ondernemers, programmeurs, investeerders uit de technologie sector georganiseerd.

Brood
In Nederland wordt brood gegeten, veel brood. 70 tot 80 procent van de mensen eet in de middag brood. Per persoon eet een Nederlander ongeveer 60 kilo per jaar aan brood. Dat wij Nederlanders houden van een broodje kaas blijkt ook een waarheid als een koe te zijn. Zeven op de tien mensen beleggen hun boterham het liefst met een plakje kaas. Gelukkig doet de werkende Nederlander ook mee aan de trend van het gezonde eten. Fruit is dan ook het optimale tussendoortje op de werkvloer.  (Bron: Elsevier)

Plaats als eerste een reactie

U moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.

Advertentie