Data uit het sociale domein structureren naar toegankelijke informatie
Hoe een dashboard helpt bij dagelijkse werkzaamheden.
Verder heeft een dashboard ontwikkeld om data uit het sociale domein te structureren naar toegankelijke informatie. De Sociale Dienst Drechtsteden gebruikt ons dashboard. In deze case vertelt Jiska Meijer, senior contractbeheerder, hoe het haar helpt in haar dagelijkse werk.
Het overzicht houden
Jiska: ‘Het aantal zorgcontracten dat Sociale Dienst Drechtsteden afsluit, groeit. Hoe meer zorgcontracten, hoe complexer de administratie. Het dashboard van Verder helpt ons om goed overzicht te houden.’ Niet alleen het aantal zorgcontracten groeit. Je krijgt als Sociale Dienst ook ontzettend veel data als je de Wmo en Jeugdwet uitvoert. Het dashboard zet deze data om naar begrijpelijke visuals. ‘We zien zo trends en patronen. Deze helpen ons de juiste keuzes te maken over de beste en effectiefste zorg voor onze inwoners.’
Samen naar de cijfers kijken
Voor individuele begeleiding heeft Drechstede een Service Level Agreement (SLA) gemaakt. Dit is een contract met zorgorganisaties waarin staat wat de kwaliteit moet zijn van de diensten zij leveren aan inwoners van Drechtsteden. Jiska: ‘De zogenaamde prestatie-indicatoren uit het SLA volgen we in ons dashboard. We hebben een goede relatie met de zorgorganisaties waarmee we samenwerken. We kijken dan ook samen naar de cijfers op het dashboard. Wat gaat goed en wat kan beter of slimmer?’
Verder staat altijd voor je klaar
‘Ik vind de data in het dashboard goed bruikbaar. Als ik er toch niet uitkom, kan Verder dingen voor mij aanpassen. Dit doen ze snel en met goed resultaat’, vertelt Jiska. ‘De samenwerking is prettig en warm. Ze staan altijd klaar om ons te helpen.’
Meer informatie
Heb je vragen over het dashboard? Neem dan contact met ons op. We plannen graag een vrijblijvend gesprek.
Plaats als eerste een reactie
U moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.