Rijk en regio investeren in fietsvoorzieningen
Regionale overheden investeren in samenwerking met de rijksoverheid in extra fietsparkeerplekken, betere fietsroutes en een aanpak van de wegen. Dat maakt het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat bekend.
Regionale overheden investeren in samenwerking met de rijksoverheid in extra fietsparkeerplekken, betere fietsroutes en een aanpak van de wegen. Dat maakt het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat bekend.
Fietsers
Tientallen stations krijgen in totaal zo’n 25.000 extra plekken om fietsen te stallen. Amsterdam Centraal krijgt 5.000 plekken, Bijlmer Arena 1850 en Heerlen en Rotterdam Alexander ieder 1.000. Ook worden vijftien fietsroutes aangepast of nieuw aangelegd, die meestal beter zijn dan normale fietspaden.
Niet voldoende
Eerder werd al bekend dat er honderden miljoenen euro’s geïnvesteerd zouden worden door rijk en regio, maar volgens het Interprovinciaal Overleg (IPO) was het nog altijd niet voldoende. ‘Het is altijd te weinig, maar het is een welkome aanvulling’, vertelde Henk Brink, gedeputeerde van de provincie Drenthe en IPO-ambassadeur voor ‘de fiets’, in september. Volgens de NOS leggen regionale en lokale overheden 245 euro bij.
Wegen
Minister Van Nieuwenhuizen (VVD) maakt ook bekend dat met de provincie Zuid-Holland en metropoolregio Rotterdam-Den Haag is afgesproken dat er een extra oeververbinding komt die de A16 ontlast. ‘Hiervoor hebben Rijk en regio 480 miljoen euro gereserveerd.’ Daarnaast wordt er extra geld uitgetrokken, 130 miljoen euro in plaats van 50 miljoen euro, voor de aanpak van de ‘bekende flessenhals’ van de A4 tussen knooppunt Burgerveen en de aansluiting met N14 bij Den Haag.
Plaats als eerste een reactie
U moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.