Hybride werken: fiscale en juridische kaders
Wat zijn de aandachtspunten?
Na twee jaar (deels) thuiswerken als gevolg van de coronapandemie willen veel werkgevers en werknemers de voordelen van hybride werken behouden. Met hybride werken wordt steeds gekozen voor de werkplaats en werktijden die het beste passen bij het te verrichten werk en de behoeftes van de werkgever en de werknemer. Hierdoor kan vaak efficiënter worden gewerkt met een betere werk-/privébalans.
Hybride werken brengt echter ook uitdagingen met zich mee. Hoe zit het bijvoorbeeld met de fiscale vrijstellingen voor arbomiddelen, thuiswerkkosten en reiskosten? En wat zijn de aandachtspunten met betrekking tot de zorgplicht van werkgevers voor de (thuis)werkplek en het toekomstbestendig maken van arbeidsvoorwaarden?
Luister onze podcast!
Benieuwd naar de fiscale en arbeidsrechtelijke aandachtspunten ten aanzien van hybride werken en wat u als werkgever moet doen om hybride werken op gunstige wijze te faciliteren? Bekijk of beluister hieronder onze BDO Legal podcast over dit onderwerp.
De podcast is ook te beluisteren via Spotify of Apple Podcasts. Vond u de podcast interessant? Abonneer u dan op ons kanaal, zodat u op de hoogte blijft van nieuwe afleveringen.
Contact
Heeft u een vraag naar aanleiding van de podcast of behoefte aan advies? Neem dan gerust contact op met één van onze specialisten via legal@bdo.nl.
Ramy Mohamed
Senior Jurist Arbeidsrecht
Vaktechnisch Medewerker
Corina Roks
Partner BDO Legal
Plaats als eerste een reactie
U moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.