Advertentie
digitaal / Nieuws

BUUV-initiatief wint Best Gejat Prijs

Zaanstad en Haarlem hebben met BUUV de Best Gejat Prijs van KING gewonnen, de prijs voor het hergebruiken van goede praktische ideeën.

17 januari 2014

Zaanstad en Haarlem hebben met BUUV de Best Gejat Prijs van KING gewonnen, de prijs voor het hergebruiken van goede praktische ideeën.


BUUV is een digitale sociale marktplaats waar hulp en klusjes kunnen worden uitgewisseld, zoals vroeger buren dingen voor elkaar deden. Klusjes als puin opruimen, de hond uitlaten, iets ophangen in huis; BUUV is drie jaar geleden in Haarlem gestart en heeft inmiddels ruim 10.000 ‘matches’ opgeleverd. Zaanstad heeft het idee in oktober 2013 overgenomen. 

600 matches
Wethouder Corrie Noom van Zaanstad, die op het KING-congres de prijs in ontvangst nam van Tof Thissen, meldde dat er in drie maanden tijd al 700 aanmeldingen zijn binnengekomen en 600 matches zijn geweest.

Breder toepasbaar
De jury vindt het idee van BUUV, dat geheel op vrijwillige inzet draait en ervan uitgaat dat iedereen wel iets te bieden heeft, ‘hartstikke vrolijk en aansprekend’ en ‘rijp voor een bredere toepassing’. Zes andere gemeenten, waaronder Amsterdam Zuid, zijn inmiddels bezig met de voorbereidingen voor de invoering van BUUV.

Reacties: 1

U moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.

Roos Dael
Ik ben dol op dit maatschappelijk betrokken van betekenis zijn voor elkaar.

Advertentie