Venlo faciliteert huishoudelijke hulp met zorgsuite van Centric
Venlo faciliteert huishoudelijke hulp met zorgsuite van Centric.
De gemeente Venlo is vorig jaar met twee teams de pilot Hulp in de Huishouding gestart. De teams bestaan uit ongeveer 150 medewerkers van andere zorgaanbieders waarmee de gemeente samenwerkt. Venlo neemt hiermee een belangrijke regierol voor het aanbieden van huishoudelijke zorg.
De flexibele zorgoplossing van Centric voldoet aan de eisen die Venlo stelt aan haar urenregistratie- en planningsysteem. De suite zorgt onder andere voor efficiënte planning van de hulp en biedt zorgverleners een duidelijk overzicht van hun taken. Ook de verantwoording van de geleverde zorg verloopt snel en eenvoudig, omdat de geplande zorg direct wordt verwerkt in het registratiesysteem.
Gemeente heeft geen omkijken naar beheer
Naar verwachting komen er in de toekomst meer zorgteams bij. Om die goed te kunnen inzetten, heeft de gemeente gekozen voor de schaalbare SaaS-applicatie Suite4Care. Die ondersteunt alle stappen van het zorgproces, van het eerste cliëntcontact tot het versturen van declaraties en het ontsluiten van managementinformatie. Doordat Centric de oplossing levert als Software as a Service heeft de gemeente Venlo zelf geen omkijken naar het beheer.
Centric bundelt ervaring in gemeenteland en zorgsector
De gemeente Venlo gebruikt verder onder meer de Suites voor het Sociaal Domein van Centric. Als partner in zowel de gemeentelijke markt als de zorgmarkt is Centric bij uitstek in staat om expertise en ervaring samen te brengen en beide domeinen te verbinden.
Over Suite4Care
Suite4Care is een flexibel en geïntegreerd IT-platform dat geschikt is voor grotere en kleinere organisaties binnen het zorgdomein. De oplossing is samen met zorgaanbieders ontwikkeld en sluit nauw aan op andere Centric-applicaties voor de lokale overheid, waaronder die voor het sociaal domein.
Plaats als eerste een reactie
U moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.