digitaal / Partnerbijdrage

Werkplein Regio Etten-Leur kiest voor GWS4all, informatiesysteem voor sociale diensten

Werkplein Regio Etten-Leur kiest voor GWS4all, informatiesysteem voor sociale diensten

22 april 2014

Werkplein Regio Etten-Leur kiest Centric voor werk en inkomen.

Centric heeft de definitieve gunning gekregen van Werkplein regio Etten-Leur voor de levering van GWS4all, het informatiesysteem voor sociale diensten.

Werkplein regio Etten-Leur is een gezamenlijke uitvoeringsorganisatie van vijf gemeenten: Halderberge, Rucphen en Etten-Leur gebruikten de Centric-applicatie al; Zundert en Moerdijk nemen binnen het nieuwe samenwerkingsverband de software voor het eerst in gebruik. Met de keuze van het Werkplein bevestigt Centric haar positie van marktleider in totaaloplossingen voor de uitvoering van de sociale zekerheid.

Zorgvuldige selectie

Werkplein regio Etten-Leur koos voor GWS4all na een zorgvuldig aanbestedingstraject met een uitgebreid pakket van eisen op het gebied van frontoffice- en backofficetaken, gegevensuitwisseling en visie op het domein samenlevingszaken. De oplossing van Centric sluit overall het beste aan bij de eisen en de ontwikkelingen binnen het sociale domein waarmee gemeenten de komende jaren worden geconfronteerd.

Begeleiding naar werk

Werkplein regio Etten-Leur kiest voor GWS4all in combinatie met het SZeebra-platform van Centric-partner Matchcare. SZeebra is een integraal platform voor de sociale zekerheid dat informatie en kennis voor diagnose, begeleiding, bemiddeling en werkgeversservice samenbrengt. Voor het Werkplein betekent dit dat zij efficiënter kan werken. Dubbele invoer van gegevens wordt voorkomen en het re-integratieplatform helpt kosten te besparen en prestaties inzichtelijk te maken. SZeebra is inzetbaar voor WWB, WIJ, WAJONG, WSW en Wmo. SZeebra ondersteunt grotere en kleine gemeenten en SW-bedrijven.

Over Werkplein regio Etten-Leur

Het Werkplein regio Etten-Leur is een organisatie in opbouw. Op 1 januari 2015 brengen de gemeenten Etten-Leur, Halderberge, Moerdijk, Rucphen en Zundert de traditionele backofficeactiviteiten van de werkvelden Werk, Inkomen en Uitkeringen samen in deze Gemeenschappelijke Regeling. Daarnaast worden ook de activiteiten vanuit het ‘oorspronkelijke werkplein’ ondergebracht in deze nieuwe organisatie. Concreet gaat het hierbij om de ontvangstbalie, servicebalie, een jongerenloket en een Werkgevers Service Punt (WSP).

Plaats als eerste een reactie

U moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.