ISD’s Kompas en Brabantse Wal starten met Snelbalie
ISD’s Kompas en Brabantse Wal starten met Snelbalie
De Intergemeentelijke Sociale Diensten (ISD’s) Kompas en Brabantse Wal zijn live met de Snelbalie van Centric.
De ISD’s wilden het aanvraagproces voor bijzondere bijstand voor hun klanten en de organisatie vereenvoudigen en versnellen. Dit hebben zij gerealiseerd met de aanschaf van de burgervariant van de Snelbalie Bijzondere Bijstand van Centric. Met deze frontoffice-applicatie kunnen burgers met behulp van DigiD online een aanvraag indienen voor bijzondere bijstand. De aanvragen worden automatisch verwerkt in het informatiesysteem GWS4all van de sociale diensten, waar alle noodzakelijke dossiers worden aangemaakt, de uitkering verder wordt verwerkt en wordt klaargezet voor betaling.
Administratieve lastenverlichting
Kompas en Brabantse Wal verwachten dat de aanschaf van de Snelbalie leidt tot een administratieve lastenverlichting en dus een aanzienlijke kosten- en tijdsbesparing. “We willen er als gemeente naartoe dat de klant zoveel mogelijk aanvragen digitaal doet. Met de Snelbalie is één contactmoment voldoende om een aanvraag bijzondere bijstand te doen”, aldus Carla Lambregts, projectleider Dienstverlening bij de gemeente Bergen op Zoom. Ook Kompas hoopt met de Snelbalie een stap te zetten richting verdere verbetering en uitbreiding van de digitale dienstverlening. Maurice van Hoven, administrateur bij Kompas: “We verwachten dat het digitaal aanvragen van zowel bijzondere bijstand als de minimaregeling drempelverlagend zal werken, waardoor we meer burgers bereiken.”
Kompas en Brabantse Wal
ISD Kompas is een samenwerkingsverband van de gemeenten Simpelveld, Nuth en Voerendaal op het terrein van werk, inkomen en zorg. ISD Brabantse Wal is de sociale dienst voor de Brabantse gemeenten Bergen op Zoom, Steenbergen en Woensdrecht.
Plaats als eerste een reactie
U moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.