Alphen als 1e aan de slag met Portaal voor het Sociaal Domein
Alphen als 1e aan de slag met Portaal voor het Sociaal Domein
Onder de naam ‘Mijn overzicht’ zet Alphen aan den Rijn deze dienst in voor mensen die geholpen worden door het Serviceplein of die gebruikmaken van een inkomensvoorziening, zoals een uitkering.
Het portaal biedt inwoners inzicht in hun gemaakte afspraken en acties. Persoonlijke gegevens zijn in het portaal snel en eenvoudig te wijzigen, informatie is 24/7 bereikbaar en het portaal zorgt voor korte communicatielijnen met de gemeente.
Aanvulling op persoonlijk contact
Burgers kunnen zonder tussenkomst van een professional online acties uitvoeren. Ook kunnen uitkeringsspecificaties op elk gewenst moment worden ingezien. Doordat burgers zelf specificaties kunnen opvragen hoeft de gemeente deze niet te printen en te versturen. Een gemeente bespaart daarmee op de verzendkosten en op de administratieve last.
Alphen zet deze digitale service in als aanvulling op het persoonlijke contact dat de inwoners hebben met de medewerkers van het Serviceplein. Alphen aan de Rijn heeft deze oplossing ontwikkeld in co-creatie met Centric en samen met inwoners.
Nardy Beckers over selfservice
In deze video vertelt Nardy Beckers, manager Serviceplein, welke zaken inwoners van Alphen aan den Rijn zelf kunnen regelen via het portaal.
Contact:
Chris Sysock, Accountmanager. +31 182 34 57 01 / chris.sysock@centric.eu
Plaats als eerste een reactie
U moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.