Key2Schuldhulpverlening ondersteunt gemeente Gouda bij regievoering
In de gemeente Gouda was de wachtlijst voor schuldhulpverlening zo hoog opgelopen dat actie nodig was. De gemeente wil daarom met Key2Schuldhulpverlening van Centric de regie meer in eigen hand nemen.
Sinds 1 januari 2011 voert de gemeente Gouda zelf de aanmeldgesprekken met nieuwe cliënten. Een partner ondersteunt bij de verdere afhandeling van het schuldhulptraject.
Om de regie op deze trajecten uit te voeren, maakt de gemeente Gouda gebruik van Key2Schuldhulpverlening. De applicatie ondersteunt gemeenten en private organisaties bij de uitvoering van de integrale schuldhulpverlening en geeft volledig inzicht in het verloop van de verschillende trajecten zoals doorlooptijden.
Op het moment dat de gemeente Gouda de klant overdraagt, krijgt haar partner een melding dat er een ‘traject’ klaar staat in Key2Schuldhulpverlening en pakt zij het verder op.
De gemeente heeft tijdens het proces een aantal momenten ingebouwd waarop zij de regie kan voeren. Doordat het systeem webbased is, kunnen zowel de gemeente als haar partner op elk moment en vanaf elke locatie inloggen op het systeem. Dit scheelt tijd en voorkomt fouten bij het overnemen van gegevens.
Plaats als eerste een reactie
U moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.