digitaal / Partnerbijdrage

eDiensten Burgerzaken drempelvrij

eDiensten Burgerzaken drempelvrij. Veel websites van gemeenten zijn slecht toegankelijk voor bezoekers met een beperking. Hoe zit dat met de eDiensten Burgerzaken van Centric?

11 december 2018
Drempelvrij-logo-180p.1.jpg

Deze week in het nieuws: veel websites van gemeenten zijn slecht toegankelijk voor bezoekers met een beperking. Hoe zit dat met de eDiensten Burgerzaken van Centric?

'Gemeentesites nog altijd niet ingesteld op gehandicapten', kopte de NOS afgelopen donderdag. Centric heeft gebruiksvriendelijkheid en toegankelijkheid hoog in het vaandel staan. Daarom zijn onze eDiensten gecertificeerd met het waarmerk Drempelvrij, het Nederlandse kwaliteitsmerk voor toegankelijke websites.

Het waarmerk Drempelvrij geeft u de garantie dat de eDiensten toegankelijk zijn voor iedereen. Dus ook voor blinden, slechtzienden, kleurenblinden of mensen met een motorische beperking. Ze zijn bijvoorbeeld uitgerust met de mogelijkheid om het contrast aan te passen of de mogelijkheid om teksten voor te lezen. Daarnaast garandeert het waarmerk dat uw inwoners de eDiensten op alle platformen en apparaten kunnen gebruiken.

Contact

Sandra Post, Productmanager

+ 31 6 20 43 70 11 / sandra.post@centric.eu

Plaats als eerste een reactie

U moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.