Bunschoten kiest voor BAG- en Belastingenapplicatie Centric
Op donderdag 21 april 2011 hebben Jolanda Versteegh (manager Middelen en locosecretaris van de gemeente Bunschoten) en Noor Ferket (directeur Centric Public Sector Solutions) op de beurs Overheid & ICT de overeenkomst ondertekend voor de uitbreiding van de huidige Basisregistratie Adressen en Gebouwen (BAG) naar de volledige Suite4Basisgegevens en de implementatie van het belastingensysteem Key2Belastingen. Daarnaast heeft de gemeente voor de financiële administratie een overeenkomst ondertekend voor de module Digitaliseren facturen.
Suite4Basisgegevens
Gemeente Bunschoten is sinds geruime tijd met de BAG aangesloten op de Landelijke Voorziening. Met de uitbreiding van de BAG naar de volledige Suite4Basisgegevens van Centric zet de gemeente belangrijke stappen in het verder stroomlijnen van de basisgegevens, in het bijzonder op het gebied van Percelen, Personen en Bedrijven, alsook in de geautomatiseerde administratieve processen binnen het taakveld van de gemeentelijke belastingen.
Key2Belastingen
Key2Belastingen van Centric is een modern geïntegreerd belastingensysteem voor object-, voorwerp- en subjectgebonden belastingheffingen met uitgebreide functionaliteiten. Het systeem handelt de taken voor de Wet waardering onroerende zaken (WOZ) en belastingen af vanuit een geïntegreerde servicegeoriënteerde architectuur en is speciaal ontworpen om vraaggestuurde dienstverlening te ondersteunen.
Verdergaande integratie
Een van de grote voordelen van Key2Belastingen is de verdergaande integratie met de Suite4Basisgegevens. De architectuurkeuze van dit productconcept biedt uitstekende oplossingen voor het samenbrengen van de materiegebieden vastgoed en belastingen. Een voorbeeld is de verdergaande integratie tussen de BAG en de WOZ, maar ook tussen Percelen en WOZ, Personen en WOZ, Bedrijven en WOZ en belastingen en WOZ.
Digitaliseren facturen
Gemeente Bunschoten maakt al sinds 2008 naar tevredenheid gebruik van het financiële systeem Key2Financiën van Centric. Door de uitbreiding met de module Digitaliseren facturen kan de organisatie volledig digitaal met facturen werken. Het verkort de doorlooptijd waardoor facturen op tijd betaald worden en niet meer zoekraken en het geeft direct inzicht in de doorlooptijd en wie de factuur in bezit heeft. De kredietbeheerders kunnen op een laagdrempelige wijze hun digitale facturen afhandelen. Het digitaliseren van facturen levert de gemeente Bunschoten tijdwinst, complete informatie en een betere kwaliteit binnen het financiële proces op.
Planning
Gemeente Bunschoten is van plan om de uitbreiding naar de Suite4Basisgegevens in de tweede helft van dit jaar te realiseren. De implementatie van de module Digitaliseren facturen staat gepland voor november 2011 en van Key2Belastingen voor de eerste helft van 2012.
Voor meer informatie:
Centric IT Solutions
Silvia Thape, Communicatiecoördinator
Telefoon: + 31 182 34 50 00
Plaats als eerste een reactie
U moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.