Advertentie
carrière / Nieuws

Headhunter verliest van sociaal netwerk

Medewerkers worden steeds meer gerecruteerd via sociale netwerken. Het zoeken via sociale netwerken gebeurt immers snel en rechtstreeks en is bovendien gratis. Ook is er op sociale netwerken een groot gevoel van vertrouwen.

15 oktober 2009

Aanbevolen
Men komt op deze manier bijvoorbeeld in contact met freelancers met wie al eerder samengewerkt is of komt zo in contact met kandidaten die via via worden aanbevolen. Dat meldt Express.be

Beginnersbanen
Veel grote reclamebureau’s gebruiken al standaard sociale media in hun zoektocht naar nieuw personeel. Vooral voor het invullen van beginnersbanen en tussenkaders wordt volgens Adweek steeds vaker een beroep gedaan op sociale media zoals Facebook of Twitter. Deze kanalen zijn immers niet alleen snel en goedkoop, maar bieden ook vaak de mogelijkheid om contact te leggen met kandidaten die technologisch onderlegd zijn.

Geen echte band
Facebook geniet daarbij een grotere voorkeur dan bijvoorbeeld Twitter. Op Twitter is het immers moeilijker om de andere partij te kennen, al heeft deze community dan wel weer een groter bereik. Opvallend is dat LinkedIn volgens een aantal reclame executives te formeel en zakelijk is en geen echte band creëert.

Bron: Express.be

 

Al lid van Binnenlands Bestuur op LinkedIn? Al een follower van BB op Twitter?

Plaats als eerste een reactie

U moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.

Advertentie