Alle whitepapers

De klant centraal

Dat de relatie tussen klant (de burger die een beroep moet doen op het vangnet van de sociale zekerheid) en uitvoeringsinstelling niet gelijkwaardig is, blijkt wel bij de levering van de producten (inkomens-, zorg- of toeleidingsproducten). Wanneer de klant zich niet aan de regels houdt, wordt immers het geleverde product gesanctioneerd. Denk bijvoorbeeld aan het verlagen of terugvorderen van het product uitkering. Door het gebrek aan keuzes bij de klant moet de instelling zorgen dat zij de klant juist bejegent. De klant kan zich immers niet vervoegen bij een andere uitvoeringsinstelling of vragen om een second opinion.

Inhoudsopgave

De vragende klant

Klanten en uitvoeringsinstellingen

De verschillende klantrelaties

Diagnose

Analyse van de diagnose

Veranderende vraag

De bejegening van de klant

De organisatie van het klantcontact

Toegang tot de sociale zekerheid

De toekomstige benadering van de klant in de keten

Whitepaper aanvragen

Aanhef