Advertentie
sociaal / Column

Groepsreclame of een Linke(din) uitdaging?

Column Marian SchumacherFinalist van de BB Serious Game Top InfluencersHet is niet mijn eerste ambitie. Al heb ik wel geleerd dat je groots moet denken om in het leven van een ander en jezelf iets te bereiken. Daarvoor vind ik LinkedIn een prima social(e) media. Niet te soft, niet te plat, maar gewoon informatief. Via dit medium zoek ik naar (on) bekenden, vrienden, familie, zakenrelaties.

16 december 2011

Ik volg hun carrièrepad, ik deel mijn kennis en ik vraag als ik iets te vragen heb. Kortom ik zie het helemaal als een kennisbank. Tot nu toe leverde mij dat steeds de gouden tip! Misschien een kwestie van de juiste vraag in de juiste groep stellen? Groepsverbindingen aangaan daar zie ik absoluut wat in. Zoals de Linkedingroep Kindermishandeling: (her)kennen die ik ben gestart.


In het AMC, waar ik werk, is een multidisciplinair team Kindermishandeling actief. Dat is helaas bijzonder nodig. Een team/baan waar ik mijn petje voor af neem, want het zijn doorgaans schrijnende gevallen die zij tegenkomen en waarvoor een oplossing gevonden moet worden. Niet simpel als je te maken hebt met diagnoses, meldcodes, privacy en andere goede, maar soms belemmerende wetgeving en rechten.


Kindermishandeling vergt actie, volgens statistieken is er in iedere klas minstens 1 kind dat wordt mishandeld. Onvoorstelbaar, maar helaas waar. De meldcode wordt ingevoerd, nieuwe activiteiten worden ontplooid en uitgebouwd. Zal het ooit genoeg zijn. Ik hoop het! Voor al deze gevallen van mishandeling staan vele hulpverleners klaar, misschien nog niet altijd op de juiste plek en op het juiste moment, met de juiste toerusting. Voor allemaal pleit, dat ze begaan zijn met het lot van de kinderen, mogelijk ook met de ouders, die helaas over een (te) kort lontje beschikken en de situatie niet kunnen handelen.


Kennisdelen en uitwisselen is via een LinkedIn groep prima te organiseren. Je moet willen delen, je soms zwak op durven stellen door te vragen, door de discussie aan te gaan. Van elkaar kunnen we iets opsteken.


Dat is het mooie van sociale media. Topinfluencer of niet. Je creëert je eigen win, win situatie, door iets te geven. Je mag een aap best leren klimmen …


Iedere groep een missie een doel, kunt u die voor uzelf benoemen als BB’er?
En Kindermishandeling is echt taboe.

Marian Schumacher 

 



*Lees ook columns van andere BB Top Influencer-finalisten>>
*Al LinkedIn-lid? Zoek de finalisten op in de BB Linkedin-groep of in één van de subgroepen:

 

 Arbeidsmarkt & Carrière  
 Digitaal Besturen 

 Financiën 

 Openbare Orde en Veiligheid 

 Ruimte en Milieu 

 Sociaal

 

Plaats als eerste een reactie

U moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.

Advertentie