‘Light Beyond Illumination’
‘Light Beyond Illumination’. Nieuwe mogelijkheden van led-verlichting
Philips Lighting heeft de nieuwe merkcampagne ‘Light Beyond Illumination’ gelanceerd om Nederlanders te informeren over de nieuwe mogelijkheden van led-verlichting.
Een grootscheepse online campagne die wordt ondersteund met de inzet van een 30 seconden durende televisiespot waarin een aantal nieuwe toepassingen van slimme verlichting wordt getoond. Grenzen voor het gebruik van licht worden volgens het lichtbedrijf tegenwoordig in snel tempo verlegd en door led-verlichting met het internet te verbinden, creëert men tal van nieuwe mogelijkheden.
In de nabije toekomst zullen intelligente verlichtingssystemen volgens Philips aan zelfdiagnose kunnen doen, aangeven wat voor soort onderhoud nodig is en wanneer het nodig is. Door integratie van sensoren in de verlichtingsinfrastructuur kan het aantal mogelijkheden nog verder worden uitgebreid. Led-verlichting biedt verder ontelbaar veel mogelijkheden in combinatie met apps en andere toepassingen. Door verbinding met apps en slimme apparaten zoals thermostaten en home systems kunnen nieuwe toepassingen worden gecreëerd die zorgen voor gebruiksgemak, comfort in huis, energie besparen en bijdragen aan de veiligheid.
Verlichting is vandaag de dag een essentieel onderdeel van de openbare ruimte; er zijn wereldwijd bijna meer dan 500 miljoen straatlantaarns geïnstalleerd. Echter, minder dan 1 procent is volgens Philips aangesloten op het Internet of Things (IoT). Met de opkomst van big data, het IoT en led-verlichting verbonden met het internet, kunnen nog veel meer intelligente functionaliteiten in de verlichting worden gebracht. Resultaat: licht dat meer kan dan alleen verlichten. Dit soort licht zal een belangrijke rol spelen om steden leefbaarder, leuker, veiliger, maar ook economisch duurzamer te maken.
Plaats als eerste een reactie
U moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.