Samenwerken aan een circulaire economie
Samenwerken aan een circulaire economie. 'De overgang van een lineaire naar een circulaire economie is essentieel om de wereld leefbaar te houden voor toekomstige generaties'
Philips Lighting is in Nederland gestart met een campagne om de aandacht voor circulair ondernemen te vergroten door het laten zien van concrete voorbeelden.
De online campagne richt zich op consumenten, bedrijven en overheden die geïnteresseerd zijn in duurzaam ondernemen. De campagne wordt gevoerd op landelijk bekende websites en loopt tot het einde van dit jaar. Als voorbeelden presenteert Philips Lighting op haar eigen website de Nederlandse bedrijven MUD Jeans, Roetz Bikes en Bundles als circulaire voorlopers.
Philips Lighting vindt de overgang van een lineaire naar een circulaire economie essentieel om de wereld leefbaar te houden voor toekomstige generaties. In een circulaire economie is economische groei niet verbonden aan het gebruik van natuurlijke hulpbronnen maar worden materialen veel efficiënter en herhaaldelijk gebruikt. Circulair denken en doen jaagt innovatie aan, creëert werkgelegenheid en zorgt voor kostenbesparingen waarbij volledig nieuwe markten worden ontwikkeld en bestaande markten kunnen groeien.
Gedreven door de zorgplicht voor toekomstige generaties streeft Philips Lighting naar een model waarbij wordt overgegaan van bezit naar gebruik (red. prestatie). Philips Lighting neemt daarbij in toenemende mate de verantwoordelijkheid voor de volledige levenscyclus van haar producten. Met de introductie van circulaire verlichtingsproducten en businessmodellen zet Philips Lighting de eerste stappen in de overgang naar een circulaire economie. Zo werd Lounge 2 op Schiphol al van circulaire verlichting voorzien.
Plaats als eerste een reactie
U moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.