Advertentie
digitaal / Nieuws

Reisinformatie provincie Utrecht krijgt één gezicht

De provincie Utrecht en de Bestuur Regio Utrecht (BRU) willen samen zorgen voor duidelijkheid voor de busreizigers. Die moeten met vragen op één plek terecht kunnen.

27 januari 2014

De provincie Utrecht en de Bestuur Regio Utrecht (BRU) willen samen zorgen voor duidelijkheid voor de busreizigers. Die moeten met vragen en klachten over het openbaar vervoer op één plek terecht kunnen.


Eén mond
In de BRU-regio (Bunnik, De Bilt, Houten, IJsselstein, Nieuwegein, Stichtse Vecht, Utrecht, Vianen en Zeist) verzorgt sinds kort Qbuzz het vervoer, onder de merknaam U-OV. Op provinciaal niveau heeft Connexxion de concessie. Die twee moeten qua informatie gaan samenwerken, vinden regiobestuurder Arjen Gerritsen en gedeputeerde Remco van Lunteren. Of je nu in Maarssen instapt of in Veenendaal, als reiziger weet je niet bij voorbaat bij welke van de twee je moet zijn om vragen beantwoord te krijgen, zoals de vraag of er een hond mee kan en of de chauffeur strippenkaarten verkoopt. "Dat soort informatie moet eigenlijk uit één mond komen", stelt de voorlichtster van de provincie.

Afspraken maken
"Het zijn nu twee concessies, van de BRU en de Provincie. Die willen we qua informatie gaan samenvoegen, zodat er één website is en één klantenservice die men kan bellen." Het is de bedoeling dat de website en klantenservice van U-OV het gezicht worden voor de gehele provincie aan de voorkant worden samengevoegd. "Dan regelen de BRU en de provincie aan de achterkant wel dat het op de juiste plek terecht komt." Een website daarvoor aanpassen of opzetten is niet zo moeilijk, stelt zij, maar het maken van afspraken over het verwijzen van reizigers naar de juiste plek vergt meer tijd. In de loop van het jaar verwachten BRU en provincie de samenwerking gestalte te geven.

Plaats als eerste een reactie

U moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.

Advertentie