NS in zee met KPN, Getronics en CSC
De Nederlandse Spoorwegen heeft met Getronics PinkRoccade, KPN en CSC een contract getekend voor het management en de levering van de totale ICT-dienstverlening.
De Nederlandse Spoorwegen heeft met Getronics PinkRoccade, KPN en CSC een contract getekend voor het management en de levering van de totale ICT-dienstverlening. Dit is de uitkomst van een aanbestedingsprocedure. Hoeveel met de deal is gemoeid, is niet bekend gemaakt.
KPN en Getronics PinkRoccade leveren vanuit een Vennootschap onder Firma (VOF) de werkplek- en datacenter dienstverlening aan de NS. CSC levert het managementinstrument en de servicedesk.
Getronics PinkRoccade gaat ongeveer 7400 werkplekken beheren en inrichten conform haar Future-Ready Workspace, een totaalconcept met oplossingen en dienstverlening rondom de werkplek, met als doel medewerkers productiever, flexibeler en innovatiever te maken. Het huidige NS IM&T werkplekconcept wordt hierbij gebruikt om de basisdienstverlening te leveren. Voor de NS medewerkers betekent dit dat ze beter gaan samenwerken en sneller, beter en veilig over de juiste informatie kunnen beschikken. Waar de reizigers weer van profiteren.
CSC brengt de Dynamic SourcingSM benadering in. Door dit management-instrument wordt het mogelijk om als verschillende ICT-dienstverleners en NS samen succesvol te kunnen samenwerken onder één contract. CSC levert daarnaast de Enterprise Service Desk die een cruciale rol speelt bij de afhandeling van ICT incidenten en verzoeken van NS medewerkers.
KPN gaat CyberCenter Hosting Services aan NS leveren. Hiermee beschikt NS over een optimaal beveiligde en continue beschikbare ict-omgeving voor haar bedrijfsapplicaties en gegevens. Daarnaast levert KPN een groot aantal ‘on demand’-diensten zoals storage en back-up. Dit jaar nog zullen een aantal SAP diensten en de website van de NS door KPN gehost worden.
Plaats als eerste een reactie
U moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.