Totaaloplossing op het gebied van sociale zekerheid
Totaaloplossing op het gebied van sociale zekerheid
Centric en Matchcare bereiden gemeenten voor op participatiewet
Centric en Matchcare bieden samen software aan voor de sociale zekerheid. De oplossingen van Centric gekoppeld aan het Matchcare-platform voor klanten en klantmanagers, biedt gemeenten een totaaloplossing op het gebied van sociale zekerheid.
De decentralisaties in het sociaal domein zorgen voor meer verantwoordelijkheden bij lokale overheden op het gebied van Werk, Inkomen en Zorg, waardoor de vraag naar passende IT-oplossingen toeneemt. Centric en Matchcare hebben een gedeelde visie op die toegenomen verantwoordelijkheden: een integrale aanpak van de aandachtsgebieden Werk, Inkomen en Zorg, waarin de klant centraal staat.
Integrale aanpak
Uitgangspunt van de samenwerking tussen beide partijen is ondersteuning van die integrale aanpak. De Centric-oplossingen GWS4all en Suite4Sociale Regie zorgen voor een gedegen basis waarbij het SZeebra-platform van Matchcare klanten activeert en begeleidt op weg naar passend werk. Daarbij zorgt SZeebra voor een sterkere band met werkgevers uit de regio.
Stuurinformatie voor effectief beleid
De koppeling tussen de softwarepakketten biedt gemeenten op eenvoudige wijze een overzicht van hun klantenbestand en bijbehorende managementinformatie. Aan de hand van actuele gegevens ontstaan inzicht en stuurinformatie die gemeenten helpen bij het ontwikkelen van effectief beleid.
Over Matchcare
Matchcare voert ruim 10 jaar in opdracht van gemeenten analyses uit op het bijstandsbestand en brengt onder andere de werkervaring en omstandigheden van de bijstandsklanten in kaart. Met die ervaring ontwikkelt Matchcare sinds 2005 de Werk- en Competentiemethode, een diagnose-methode op het gebied van werk en een aanhangende matchingsmodule. In 2011 zijn beide onderdelen samengebracht in SZeebra waarmee een totale diagnose en matchingssystematiek voor de sociale zekerheid is ontstaan.
Noor Ferket, directeur van Centric Public Sector Solutions, en Misja Bakx, directeur van Matchcare, werken nauw samen aan dienstverlening op het gebied van de sociale zekerheid.
Contact
Silvia Thape, Communicatieadviseur
+31 6 10 93 57 21, silvia.thape@centric.eu
Plaats als eerste een reactie
U moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.