Mens en opgave als uitgangspunt bij de slimme samenleving
Bouw mee aan een betere toekomst voor jouw gemeente.
In de samenleving spelen digitale ontwikkelingen een steeds grotere rol. Gemeenten hebben hier in toenemende mate mee te maken in diverse opgaven, zoals de energietransitie, klimaatadaptatie en wonen. Maar hoe kunnen ze effectief inspelen op deze ontwikkelingen en zo de leefomgeving van hun inwoners verbeteren? Gemeenten moeten niet digitaliseren om te digitaliseren vinden partner digitale transformatie Martijn van Engelen en senior adviseur slimme samenleving Marcel Broekhaar van BMC.
De mens en de opgave moeten het uitgangspunt zijn bij de slimme samenleving, niet de technologie.
De slimme samenleving
In onze samenleving zijn objecten en mensen steeds meer met elkaar verbonden via internet. Maar maakt dat een samenleving tot een slimme samenleving? ‘In een slimme samenleving worden data en technologie gebruikt om slimme oplossingen te creëren’, aldus Van Engelen. Broekhaar vult aan: ‘Deze beweging, waarin we optimaal gebruikmaken van de mogelijkheden van digitalisering om maatschappelijke uitdagingen op te lossen, dat noemen we de slimme samenleving. Werken aan een slimme samenleving helpt je als gemeente te voorspellen welke problemen zich mogelijk voordoen, sneller te anticiperen op uitdagingen en resultaten te vergroten. Op die manier verbeter je de ervaringen voor inwoners, ondernemers en bezoekers en bouw je aan een betere toekomst voor jouw gemeente.’
Lees hier verder in het artikel op bmc.nl
Of neem direct contact op met:
Martijn van Engelen en Marcel Broekhaar.
Plaats als eerste een reactie
U moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.