Een accuraat beheer van de GBA op alle niveaus
De Gemeentelijke Basisadministratie (GBA) is in de praktijk erg complex. De regelgeving is namelijk heel divers: in de eerste plaats de wet GBA, maar ook het Besluit GBA, de regeling GBA, de handleiding uitvoeringsprocedures, de handleiding operationele procedures en de kwaliteitsbrochures.
Daarnaast is er veel jurisprudentie ontstaan. Bij de invoer van persoonsgegevens dient ook kennis aanwezig zijn van de burgerlijke stand, (internationaal-)privaatrecht, identiteitsdocumenten en buitenlandse brondocumenten. De Bestuursacademie Nederland biedt een compleet pakket aan opleidingen en cursussen die alle betrokkenen binnen de afdeling burgerzaken de relevante en essentiële kennis aanreiken voor een accuraat gebruik van de GBA.
We beschikken over een kernteam van docenten en trainers op het vlak van Burgerzaken en de GBA. Zij kennen de complexiteit van de GBA-praktijk van a tot z, zijn actief in werkgroepen en publiceren regelmatig over hun vakgebied. Naast hun praktische kennis beschikken zij over een brede didactische achtergrond en een innovatieve kijk op het klantproces binnen gemeenten.
U vind hieronder een overzicht van onze opleidingen en trainingen rondom de GBA.
Basis
Medior
- Adresonderzoek
- Buitenlandse brondocumenten
- De modernisering van de GBA
- Eerste inschrijving vanuit het buitenland
- GBA wet- en regelgeving
- Het verstrekken van informatie uit de GBA
- Migratie voor ervaren medewerkers
- Persoonslijsten, en nu in de praktijk
- Van Burgerlijke Stand naar de GBA, hoe doe je dat?
- Werken volgens de Handleiding Uitvoeringsprocedures
Senior
Plaats als eerste een reactie
U moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.