Alle whitepapers

Telefonisch indiceren. Op een andere manier in gesprek

Je werkt als consulent (of beleidsmedewerker) binnen het sociaal domein in de wijk of op een afdeling van het gemeentehuis. Je bent actief en fietst of rijdt van huisbezoek naar huisbezoek. En dan waait het coronavirus ook Nederland binnen. Er worden mensen ziek. Sommige zelfs heel ziek. We houden afstand en we blijven binnen.

Door het coronavirus zit je ineens aan je eigen keukentafel. Het openbare leven lijkt op de pauzestand te staan. Ook onze contacten met inwoners kunnen alleen nog digitaal plaatsvinden. We doen ons werk, nu ook letterlijk, achter de schermen. Maar wat betekent dat voor jou? Hoe kun je de inwoners nu zo goed mogelijk van dienst zijn? Kun je nog goed onderzoek doen? Waar moet je rekening mee houden? Welke vragen kun je stellen?

Het antwoord op deze vragen lees je in deze whitepaper.

Inhoudsopgave

1. De inwoner kijkt in tijden van crisis naar de overheid
2. Crisis en emotie
3. Digitaal onderzoek, mag dat?
4. Anders vragen stellen
5. Jij als consulent

Aanhef