bestuur en organisatie / Partnerbijdrage

Procesmanagement: methodieken en basisprincipes toepassen

Procesmanagement: methodieken en basisprincipes toepassen. Decentralisaties vergen dat processen goed zijn ingericht én adequaat bestuurd worden

Voor een goede samenwerking tussen front- en backoffice, een efficiënte en klantvriendelijke dienstverlening of voor het inrichten van nieuwe taken en verantwoordelijkheden naar aanleiding van decentralisaties is het van belang dat de processen zijn ingericht én adequaat bestuurd worden. Voor deze besturing kunt u gebruik maken van verschillende benaderingen en methodieken. Lean management wordt bijvoorbeeld op dit moment door veel overheidsorganisaties omarmd. Als u betrokken bent of wordt bij de procesinrichting of bij procesmanagement, wilt u zich deze methodieken eigen maken en basisprincipes van procesmanagement kennen. Daarover gaat het in deze training.

In de training Procesmanagement leert u wat procesmanagement inhoudt en hoe u de sturing op processen tot een succes kunt maken. Na deelname kunt u processen besturen op basis van de principes van procesmanagement. U krijgt handreikingen om deze processen te implementeren, actueel te houden en een cultuur van continu verbeteren te creëren. Hiermee kunt de samenwerking tussen afdelingen versterken, met minder middelen een hogere kwaliteit realiseren, klachten verminderen en de tevredenheid van (interne) klanten vergroten.

De training start op 2 april in De Meern. Het volledige programma van deze training kunt u vinden op deze website. U kunt zich ook direct online inschrijven via onze site.

Meer informatie
Heeft u vragen? Neemt u dan contact op met Nanouk Vermeulen via telefoon 06 15 05 16 09 of e-mail n.vermeulen@bestuursacademie.nl.

Plaats als eerste een reactie

U moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.