Alle whitepapers

Personeelsmonitor decentrale overheidssecotren

De Personeelsmonitor decentrale overheidssectoren is tot stand gekomen door een samenwerking van de A&O-fondsen Provincies, Waterschappen en Gemeenten. De gegevens in deze monitor zijn afkomstig uit de Personeelsmonitor Gemeenten, de Personeelsmonitor Provincies en de HR-monitor Waterschappen en hebben betrekking op het jaar 2014.

Om deze gezamenlijke personeelsmonitor mogelijk te maken, hebben de drie fondsen een standaardset van kernvragen ontwikkeld en deze ieder opgenomen in hun eigen monitor, naast andere sectorspecifieke vragen. De monitor geeft hiermee inzicht in het personeelsbestand van de drie afzonderlijke decentrale overheidssectoren en maakt daarnaast onderlinge vergelijking mogelijk in diverse personeelskenmerken.

Inhoudsopgave

1. Werkgelegenheid
2. Aanstelling
3. Personeelsopbouw naar geslacht
4. Personeelsopbouw naar leeftijd
5. Personeelsopbouw naar dienstjaren
6. Loonsom en loonschaal
7. Opleiding en ontwikkeling
8. In- en uitstroom
9. Ziekteverzuim
Colofon

Whitepaper aanvragen

Aanhef