Alle whitepapers

e-Book Digitale dienstverlening? appeltje-eitje

Burgers zien één digitale wereld als het gaat om digitale dienstverlening, waarbij ze op een eenvoudige manier en direct contact hebben met dienstverleners. Dit verwachten zij ook van decentrale en rijksoverheden. Voor deze dienstverlening biedt Centric oplossingen waarbij selfservice, hoge kwaliteit en gebruiksgemak voorop staan. Uit het landelijke onderzoek dat Centric verrichtte naar de behoefte van burgers rondom digitale dienstverlening, weten wij welke eigenschappen een grote bijdrage leveren aan de usability van de eDiensten Burgerzaken. 

Voor gemeenten staat dienstverlening aan de burger centraal. Daarnaast biedt de digitale dienstverlening ze de mogelijkheid om hun werkprocessen efficiënter in te richten. De rol van medewerkers verschuift van uitvoerend naar faciliterend, controlerend en meer gericht op kwaliteitszorg en - waar nodig - op maatwerk aan burgers.

Inhoudsopgave

eDiensten Centric Burgerzaken
Klanttevredenheid
Dit is digitale dienstverlening
Voor efficiency en kwaliteit
De eDiensten Burgerzaken
40 online processen, verpakt in 14 gebruiksvriendelijke eDiensten
Reviews gemeenten
Reviews inwoners

Whitepaper aanvragen

Aanhef