Onvolkomenheden bij berekening geluid Lelystad
Voor de geluidsberekening in het milieueffectrapport (MER) voor luchthaven Lelystad is gebruikgemaakt van enkele verkeerde aannames. Maar demissionair staatssecretaris Sharon Dijksma (Infrastructuur en Milieu) verwacht niet dat het gevolgen zal hebben voor de gekozen vliegroutes en voor de opening van de luchthaven in 2019.
Voor de geluidsberekening in het milieueffectrapport (MER) voor luchthaven Lelystad is gebruikgemaakt van enkele verkeerde aannames. Maar demissionair staatssecretaris Sharon Dijksma (Infrastructuur en Milieu) verwacht niet dat het gevolgen zal hebben voor de gekozen vliegroutes en voor de opening van de luchthaven in 2019.
Geluidsberekening MER
Invoergegevens van de stuwkracht van bepaalde landende vliegtuigen en het hoogteprofiel van landende vliegtuigen zijn voor de geluidsberekening van het MER uit 2013 te laag verondersteld, aldus Dijksma in een brief aan de Tweede Kamer. De gegevens zijn aangeleverd door het het Nationaal Luchtvaart- en Ruimtevaartcentrum (NLR).
Gevolgen beperkt
De bewindsvrouw laat de gegevens herstellen. In november moet er duidelijkheid zijn over de nieuwe geluidsberekening. Eerste onderzoek wijst uit dat de gevolgen 'zeer beperkt' zijn. Dijksma verwacht niet dat er een nieuw milieueffectrapport moet komen. (ANP)
Reacties: 3
U moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.