Parlementair onderzoek naar ICT kan in februari van start
In de loop van februari kan het parlementaire onderzoek naar ICT-projecten bij de overheid echt van start. Dan is bekend welk bureau het onderzoek gaat uitvoeren.
In de loop van februari kan het parlementaire onderzoek naar ICT-projecten bij de overheid echt van start. Dan is bekend welk bureau het onderzoek gaat uitvoeren voor het parlement.
Acht inschrijvingen
Op de afgelopen maandag gesloten aanbesteding hebben acht partijen ingetekend, blijkt uit het 'proces-verbaal opening offertes' op TenderNed. De in februari daaruit gekozen partij moet een aantal deelrapporten opleveren, waarmee de parlementaire onderzoekscommissie na de zomer verder kan. Het gaat om Insite Advies/Anser Groep, K. van den Berg BV, Berenschot, de Universiteit van Amsterdam, Conquaestor BV, Andersson Elffers Felix, Acestes Nederland en Policy Research Corporation Nederland.
Meer duidelijkheid
De Tweede Kamer stemde eind 2011 in met het parlementaire onderzoek, dat dus al enige tijd op zich laat wachten. Initiatiefnemers Ger Koopmans en Sharon Gesthuizen hoopten ondanks de eerdere rapporten over falende ICT bij de overheid (van onder andere de Algemene Rekenkamer) meer duidelijkheid te krijgen over hoe de ICT-projecten van de overheid beter kunnen verlopen.
Casussen gepreciseerd
De zes casussen waarnaar deze partij onderzoek gaat doen zijn definitief vastgesteld en gepreciseerd. Het gaat daarbij om de Modernisering Gemeentelijke Basisadministratie (mGBA), het Elektronisch Patiëntendossier (EPD), de systemen in de tunnels van de A73, het communicatiesysteem C2000, de OV-Chipkaart en de interne ICT-migratie bij de RDW. Alleen het laatste project kan als succesvol worden aangemerkt.
Plaats als eerste een reactie
U moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.