Amersfoort en Centric in de clinch over schadevergoeding
Softwareleverancier Centric en gemeente Amersfoort zijn in conflict geraakt over door Centric geleverde software. De gemeente eist een schadevergoeding van 2,7 miljoen, maar Centric gaat daar niet mee akkoord zo blijkt uit het tussenvonnis. De zaak komt op 29 juni opnieuw voor de rechter.
Softwareleverancier Centric en gemeente Amersfoort zijn in conflict geraakt over door Centric geleverde software. De gemeente eist een schadevergoeding van 2,7 miljoen, maar Centric gaat daar niet mee akkoord zo blijkt uit het tussenvonnis. De zaak komt op 29 juni opnieuw voor de rechter.
Gebreken in de software
Centric leverde en implementeerde voor Amersfoort in 2008 de software MidOffice Suite en een documentmanagementsysteem (DMS). In het kort verwijt Amersfoort Centric dat deze software vele gebreken vertoont en dat MidOffice niet naar behoren functioneert. Centric stelt echter dat Amersfoort weigerde mee te werken aan de contractueel overeengekomen goedkeuringsprocedure voor de software, waardoor verbeteringen niet toegepast konden worden.
Geen medewerking verleend
De gemeente was met deze goedkeuringsprocedure volgens Centric verplicht om de software voor acceptatie eerst te demonstreren aan de medewerkers van de gemeente en aan derde deskundigen. Amersfoort heeft geen medewerking verleend aan het doorlopen van de goedkeuringsprocedure, stelt Centric. De rechtbank bekijkt nu of de gebreken inderdaad zo ernstig zijn dat Centric zich inderdaad kan beroepen op de contractuele verplichting van Amersfoort om mee te werken aan de goedkeuringsprocedure. Op 29 juni komen de partijen elkaar wederom tegen in de rechtbank. Wanneer het eindvonnis plaatsvindt is nog onduidelijk.
Bekijk het tussenvonnis van de rechtszaak hier.
Plaats als eerste een reactie
U moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.